Van az úgy, hogy a gombhoz jön a kabát. Mivel az egyik kedvenc koncerthelyszínem az A38 tetőterasza, időről időre végigtallózom a programlistájukat, különösen nyáron, fellép-e ott olyan zenekar, ami érdekelhet, és kiélhetem a dunai levegő és Petőfi hídon este átszáguldó villamosok iránti szenvedélyem. Így akadtam az ausztrál lánybandára is, és rögtön szimpatikusak lettek, amit a dalaik meghallgatása csak fokozott. A turnézást életformaként űző THE MIS-MADE tagjai „menetközben” írják és rögzítik számaikat, majd teszik ki őket (kislemezként, EP-ként) a bandcampre, az első nagylemezük pedig épp csak a minap (29-én) jelent meg Changeling címmel. És a derűs nyárvégi estén kaphattunk is belőle jócskán ízelítőt.
(Fotó: zenekari FB-oldal, Corrie Ancone; Rexy, Ned, Jessamine F és Jess Coram)
A szombaton még az Ann My Guarddal Pécsett fellépő csapat mindössze háromnegyed órát töltött színpadon, de az emlékezetes volt. (Meglepő volt látni, ahogy a retikülös lányok – a dobos Nerida Wunak például kétoldalt kilógtak a dobverői a kistáskájából – egyszerűen csak fellépnek a dobogóra, leteszik italjaikat a mikrofonállványok mellé, és belecsapnak.) Ahogy a dalaik is a lírai rock és a vadóc punk közti skálán ingáznak, úgy a csapat kinézete is összetett. A frontlány-énekes-gitáros-dalszerző-zenekarvezető Jessamine Finlayson egyszerre határozott és barátságos, kihívó és vonzó, miközben a hangja igen bársonyos. Az éneklésben őt egynémely dalban fölváltó (mellesleg mind a négyen vokáloznak) Jess Coram gitáros maga a hisztis punk, zöldre színezett hajával, szétvarrt bőrére húzott neccharisnyájával, kemény tekintetével, kitörésre mindig kész szédült színpadi pörgéseivel; a mindig mosolygó, ducibb, szőkére festett hajú Rexy Yasa basszerből sűt az életvidámság, amire csak a dobos ver köröket: az ázsiai származású Nerida Wu nemcsak hogy baromi jól ütött és énekelt, de végigvigyorogta az egész koncertet.
Ha a ’90-es évek elején lennénk, az MTV szinte bármelyik dalukból slágert csinálna (és nem csak a 120 Minutesban), belőlük pedig L7 szintű sztárokat. Mert nagyon ott van bennük a potenciál. Akár a Blood Moneyban, akár a House of Cardsban, de legjobban a zárásként előadott, általam cím szerint nem ismert tételben, mely talán mindezidáig a legpörgősebb daluk és kellőképp megőrjítette a létszámban ugyan kicsi, de lelkesedésben óriási közönséget. (Kár, hogy hétvégén nem lépnek föl a Rock On! Feszten, teljesítmény alapján kijárna nekik a nagyobb közönség…)
Dobverők vissza a retikülbe, színpadról le, italokkal a kézben spontán közönségtalálkozó –barátságos hozzáállásukkal ezek a hölgyek még tovább fokozták a szimpátiát maguk felé; aztán nem átallottak beállni a színpad elé egy kis pörgésre a kezdődő Asphalt Horsemen-koncerten.
Ami tényleg hab volt a tortán, mert úgy dörrentek meg a srácok kezében a hangszerek, hogy varacskos disznó legyen, aki nem szeret beléjük rögtön. Sőt, aki kedvet érez hosszabb időt eltölteni velük, tájékozódjon a Fb-oldalukon, mert jövő hét vasárnap délutánra klipforgatásra invitálják a rajongóikat Gödöllőre, a Brotherhood című lemezük Thank You című dalára.
Nekik is, az auszi lányoknak is köszi az estét!
THE CHANGELING TOUR
The Mis-Made (AUS)
(Asphalt Horsemen)
Budapest, A38 tetőterasz, 2017. augusztus 30.
Belépőjegy ára: 1000/1500 Ft